Lista

Impreza młodzieżowa

Jak to jest być na imprezie młodzieżowej? Co robić? O czym rozmawiać? O co zadbać? Odpowiedzi na te i inne pytania szukaliśmy i otrzymywaliśmy podczas jednych z zajęć grupy licealnej. Wykorzystaliśmy fakt, że podczas naszego spotkania wypadały 16 urodziny jednej z uczestniczek i zorganizowaliśmy małą imprezkę. Była świeczka urodzinowa, ciasto, cukierki, były dekoracje balonowe i własnoręcznie wykonana przez uczestników kartka urodzinowa. Była muzyka wybierana przez wszystkich, swobodne rozmowy i chwile wzruszeń…

 Dla niektórych była to pierwsza impreza w życiu.

Jak powstają opowieści?

Dokąd sięga wyobraźnia wśród TUS-owej młodzieży?

Tam, gdzie świat ociera się o baśń, horror i ulubione owoce np. jabłka. Tworząc wspólną historię, nasze nastolatki zespołowo nawiązują przyjaźnie, budują współpracę grupową. Tworzą doświadczenia wykorzystując to wszystko w swoim środowisku szkolnym, rodzinnym i relacjach.

Jesteśmy z naszych nastolatek i nastolatków baaaaaaaaardzo dumne i dumni :-)))

 

Współpraca

„Czy możemy zbudować most do lepszego świata?”

Okazało się, że wspólnie nie tylko most można zbudować, ale całą platformę, która udźwignie wszystkie dodatkowe obciążenia.

Tak wygląda praca naszych TUS-owych maluchów. Na podstawie uzgodnień, analiz, dyskusji, przeliczeń, warunków zabudowy, perspektywy indywidualnej i grupowej. Wspólnie 🙂

Grupa terapeutyczna dla młodzieży

Podczas pracy terapeutycznej w grupach z nastolatkami stawiamy na relacje. Zależy nam, aby uczestnicy mogli czuć się podczas zajęć naturalnie i dobrze.

Dbamy, aby obie strony szanowały w sobie zarówno to, co indywidualne, jak i to, co wspólne.

Koncentrujemy się wokół zasobów. Tematy, które poruszamy, wybierane są przez młodzież.

Podążamy za ich potrzebami, słuchamy i rozmawiamy. Czasem trudno jest zrealizować zaplanowany temat, ale każdy może się wypowiedzieć, dać wsparcie, czy przekazać swoje zdanie na wnoszony przez kolegów problem.

Taka praca przynosi bardzo dużo satysfakcji i wzruszające niespodzianki. 🎁

Podczas ostatnich zajęć z grupą licealną dowiedzieliśmy się, że uczestnicy samodzielnie, z własnej inicjatywy zaplanowali wspólne wyjście do kina. 😍

Wyobrażacie sobie naszą radość, gdy nam o tym opowiadali? 🤩

Wspaniałą mamy młodzież!👍❤

Dlaczego nasze metody działają?

 

Dziecko z trudnościami w sferze społecznej bardzo często czuje się zagubione. Pogłębia to jego trudności, bo nasila przekonanie o odmienności i poczucie wyobcowania. Aby skutecznie pomóc dziecku staramy się wejść w jego świat i zrozumieć sposób jego rozumowania. Bywa to trudne, wymaga wnikliwej obserwacji oraz uważności, ale jest niezbędne, by skutecznie pomóc.

Dziecko dobrze rozumiane nabiera zaufania do osoby dorosłej. Dzięki temu jesteśmy w stanie zmotywować je do pracy nad zmianą zachowań, które utrudniają mu nawiązywanie satysfakcjonujących relacji. Ważne jest, aby samo dostrzegło taką potrzebę. Nie chcemy na siłę dopasowywać go do otaczającego świata. Naszym celem jest sprawienie, że będzie w stanie tworzyć satysfakcjonujące relacje z innymi ludźmi przy jednoczesnym rozumieniu i szanowaniu ich potrzeb.

Rolą terapeuty jest odkrycie jego rzeczywistych potrzeb i pokazanie, że niektóre strategie nie prowadza do zaspokajania tych potrzeb.

Dziecko rozumiejące sens terapii jest dzieckiem chętniej współpracującym, co prowadzi do większej efektywności wprowadzonych oddziaływań.
Nasze metody opieramy na badaniach naukowych oraz naszym wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu zajęć indywidualnych i grupowych. Stosujemy metody autorskie, stale doskonalimy nasz warsztat i jesteśmy otwarci na różne nurty terapeutyczne. Staramy się dopasować metody do dziecka, bo każde jest dla nas indywidualnym przypadkiem, a jednocześnie nie pomijamy faktu, że często prezentowane przez dziecko zachowanie, to jedynie objaw. Szukamy źródeł.

 

Praca w starszych grupach

W pracy z dziećmi w dużym stopniu bazujemy na motywacji wewnętrznej. Jeżeli dziecko nie uczestniczyło wcześniej w naszych zajęciach, to przed dołączeniem do grupy spotykamy się na indywidualnej konsultacji. Rozmawiamy z dzieckiem o jego potrzebach, mocnych stronach oraz potrzebach. Staramy się wspólnie ustalić cele i obszary, nad którymi warto pracować. Ważne jest, aby młody człowiek rozumiał potrzebę i wyraził chęć pracy. Staramy się rozmawiać otwarcie i odpowiadać na wszystkie pytania i wątpliwości.

Tworzymy grupy 6-7-osobowe, które prowadzone są przez dwóch terapeutów. Podczas zajęć nazywamy trudności, pokazujemy ich konsekwencje i uczymy nowych strategii. Dużo czasu poświęcamy na doskonalenie umiejętności skutecznego komunikowania się z otoczenie, stawianiu granic i mówieniu o swoich potrzebach. Na tym etapie duże znaczenie mają relacje z rówieśnikami. Przyglądamy się i omawiamy co pomaga, a co utrudnia ,,dogadywanie się” z innymi. Zwracamy uwagę na potrzeby i granice innych osób.

Przepis na dobre relacje w rodzinie

Wypowiedzi dzieci o zajęciach TUS

Co mi dał udział w zajęciach TUS w Fundacji SAVANT?

  • Dowiedziałam się, że jestem ważna, wiem jak być asertywna, przestałam się bać detergentów (Zosia)
  • Jestem spokojniejszy, umiem się porozumieć podczas rozmowy i przy pracy (Jan)
  • Mam już sposób na dokuczającego kolegę,  wiem co zrobić żeby traktować go tak, jakby go nie było, umiem ignorować, próbowałam nie zwracać uwagi (Kasia)
  • Umiem panować nad gniewem i niecierpliwością (Szymon)
  • Umiem dostrzegać koleżeńskie zachowania, trzymam się z dala np. od przekleństw czy niedozwolonych treści, jeżeli za długo siedzę przy elektronice to przynajmniej wiem, że robię błąd (nie to co  jak mój ojciec), znam się na wielu sytuacjach w życiu, jestem bardziej otwarty niż kiedyś, staram się nie używać przemocy, pracuję nad koncentracją, cały czas przeżywam nowe sytuacje, które przygotowują mnie do życia (Piotr)
  • Potrafię być spokojny podczas zajęć, nawiązuję kontakty z kolegami (Jakub)
  • Mniej przerywam, mniej gadam/przeszkadzam, umiem się powstrzymać od zaglądania w notatki, jestem koleżeński (bardziej), umiem przebaczać innym (Konrad)

Zapisy na zajęcia

Grupy pracują przez cały rok szkolny. Składają się zwykle z 5-8 dzieci i są prowadzona przez dwóch terapeutów.
Spotkania odbywają się jeden raz w tygodniu i trwają 90 minut.

Zajęcia prowadzimy na Mokotowie (okolice stacji Metro Służew) i na Bielanach (blisko stacji Metra Stare Bielany).

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego.

Wszystkie formularze są dostępne ze strony formularzy zgłoszeniowych.
Formularz zgłoszeniowy – MOKOTÓW
Formularz zgłoszeniowy – BIELANY

Zapraszamy!

Kiedy należy pomyśleć o Treningu Umiejętności Społecznych?

Umiejętności społeczne mają wpływ na wiele sfer życia. Można się nawet pokusić o stwierdzenie, że nie ma takiej dziedziny życia, w której nie są przydatne. Osoby o wysokich kompetencjach społecznych lepiej radzą sobie w związkach małżeńskich, nawiązują trwalsze przyjaźnie i są bardziej zadowolone ze swojego życia towarzyskiego oraz zawodowego.

Przeciętne dziecko nabywa umiejętności społecznych poprzez obserwację otoczenia, w którym dorasta. Proces rozpoczyna się w momencie narodzin i trwa nieprzerwanie, aż do dorosłości.

Jeżeli napotykamy na dziecko, które zachowuje się w sposób niewłaściwy, nie przestrzega norm społecznych, to zwykle myślimy, że zostało źle wychowane, albo, że dostało niewłaściwe wzorce. Jednak nie zawsze tak musi być.

Jest grupa dzieci, które, mają kłopot z przyswajaniem tego rodzaju wiedzy i pomimo najlepszych wzorców, nie będą w stanie ich przyswoić w sposób naturalny. Dzieci takie mają trudności z rozumieniem zasad społecznych, często nie rozpoznają w sposób prawidłowy emocji, wydają się nie zauważać potrzeb innych ludzi. Istnieją dysfunkcje, które zaburzają naturalny proces nabywania umiejętności społecznych. Zaliczamy do nich m.in. autyzm, zespół Aspergera, ADHD, a także rozmaite inne dysfunkcje, które nie wychwycone i nie rehabilitowane odpowiednio doprowadzają do kolejnych zaburzeń.

Istnieją metody, aby opisywane deficyty wyrównywać, aby dać tym dzieciom szansę, na nauczenie się tego, co jest niezbędne, by radzić sobie w społeczeństwie i wieść w nim w miarę szczęśliwe życie. Temu między innymi służy Trening Umiejętności Społecznych.

Rodzaje zajęć

Zajęcia prowadzone w Fundacji SAVANT podzielone są na różne grupy wiekowe.

Ważne jest, aby treść i forma zajęć dopasowane były do możliwości konkretnych dzieci, wówczas nauka jest najbardziej efektywna. Tworzymy oddzielne grupy dla dzieci w różnym wieku. Zwykle łączymy w grupie dzieci w podobnym wieku.

W naszej ofercie można znaleźć zajęcia dla dzieci od 4 roku życia. Prowadzimy również grupy młodzieżowe, dla licealistów. Dodatkowo przeprowadzamy szczegółowe wywiady przed rozpoczęciem zajęć w celu dostosowania programu terapii do potrzeb konkretnej grupy. Każda grupa ma swój, indywidualny program terapeutyczny. Zależy nam, aby dzieci pracowały nad swoimi konkretnymi trudnościami, bez nadmiernego przywiązania się do diagnozy, jaką wcześniej otrzymały. Nie wymagamy diagnoz, wystarczy, że rodzice/nauczyciele, czy też same dzieci dostrzegają trudności w sferze kontaktów społecznych.

Warszawa: Mokotów, Ursynów, Bielany

Czym jest Trening Umiejętności Społecznych?

Trening Umiejętności Społecznych to zajęcia mające na celu nabywanie i ćwiczenie umiejętności społecznych. Dzieci mają okazję do kształtowania właściwych wzorców komunikacyjnych.

Ważnym obszarem do pracy jest świat emocji. Duży nacisk położony jest na  rozwijanie umiejętności rozróżniania, identyfikowania i radzenia sobie z nimi poprzez uczenie się sposobów rozładowania napięcia emocjonalnego w sposób akceptowalny społecznie.

Pracujemy także nad odczytywaniem komunikatów niewerbalnych i sposobami reagowania na nie.

Zajęcia te mają przede wszystkim nauczyć dzieci współpracy z rówieśnikami oraz dorosłymi, współdziałania w grupie, czekania na swoją kolej, respektowania zasad i norm społecznych, radzenia sobie z porażkami i niepowodzeniami w sytuacjach rywalizacji, zdolności osiągania kompromisu.

Nasi podopieczni uczą się trudnej dla nich sztuki panowania nad emocjami, współpracy z rówieśnikami oraz dorosłymi, nawiązywania i utrzymywania przyjaźni, czyli umiejętności społecznych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. Jest to okazja, by zrozumieć własne emocje i nauczyć akceptacji siebie.

Treningi Umiejętności Społecznych prowadzone są przez Fundację Savant.

Dla kogo przeznaczony jest Trening Umiejętności Społecznych?

Trening Umiejętności Społecznych (TUS) przeznaczony jest dla dzieci mających trudności w kontaktach społecznych, a szczególnie, gdy zdiagnozowano u nich zespół Aspergera, ADHD, autyzm wysokofunkcjonujacy, zaburzenia zachowania, zaburzenia więzi. Może on również pomóc dzieciom nieśmiałym, wycofanym, reagujących lękiem.

Polityka prywatności

Informacje ogólne

Niniejsza polityka prywatności (dalej: „Polityka”) została przygotowana zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO) oraz polską ustawą o ochronie danych osobowych i określa zasady przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisu savant.org.pl oraz powiązanych stron internetowych, do których odnośniki znajdują się w stopce (w szczególności: adhd.org.pl, mizerski.org.pl, grotowska.org.pl, test-moxo.savant.org.pl, test-conners.savant.org.pl, szkolenia.savant.org.pl, tus.warszawa.pl, dobry-psycholog.fundacja.savant.org.pl, warsztaty.rodzice.warszawa.pl, adhd.diagnoza.warszawa.pl; dalej łącznie jako „Serwis”).

Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Serwisu jest Fundacja SAVANT z siedzibą w Warszawie (ul. Rolna 165A, 02-729 Warszawa), wpisana do KRS pod numerem 0000460406 (dalej: „Administrator”). W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: biuro@savant.org.pl. Administrator dokłada szczególnej staranności do ochrony prywatności użytkowników Serwisu i zapewnia, że dane osobowe są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w sposób bezpieczny i transparentny.

Cele i podstawy przetwarzania danych

Dane osobowe użytkowników Serwisu mogą być przetwarzane w następujących celach, na wskazanych poniżej podstawach prawnych:

  • Obsługa zapytań z formularzy kontaktowych – w celu przyjęcia i udzielenia odpowiedzi na wiadomość przesłaną za pośrednictwem formularza (zawierającą m.in. imię, nazwisko, adres e-mail oraz treść zapytania) oraz prowadzenia dalszej korespondencji związanej z zapytaniem. Podstawa prawna: dobrowolna zgoda osoby wysyłającej formularz (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), wyrażona poprzez wypełnienie i wysłanie formularza.
  • Zapisy na szkolenia, warsztaty lub inne usługi – w celu rejestracji użytkownika na oferowane przez Administratora szkolenia, warsztaty, konsultacje lub inne formy pomocy oraz realizacji zawartej z użytkownikiem umowy o świadczenie tych usług. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
  • Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania i bezpieczeństwa Serwisu – w celach technicznych i administracyjnych, takich jak utrzymanie serwera, zapobieganie nadużyciom, diagnostyka błędów, tworzenie kopii zapasowych. Obejmuje to m.in. automatyczne zapisywanie niektórych informacji o użytkownikach w tzw. logach serwera (np. adres IP urządzenia, z którego następuje połączenie, data i czas odwiedzin, informacje o przeglądarce internetowej). Podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na zapewnieniu bezpieczeństwa i poprawnego działania strony internetowej.
  • Analiza statystyk i usprawnianie usług (pliki cookies analityczne) – w celu zbierania ogólnych i anonimowych statystyk dotyczących korzystania z Serwisu przez użytkowników (np. liczba odwiedzin, źródła ruchu, zachowanie na stronie), co pozwala Administratorowi lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z Serwisu i dostosowywać jego funkcjonalność lub treści do potrzeb użytkowników. W tym celu mogą być wykorzystywane narzędzia analityczne, takie jak Google Analytics. Podstawa prawna: dobrowolna zgoda użytkownika na wykorzystanie nieobowiązkowych plików cookies (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), wyrażona np. poprzez odpowiednie ustawienia plików cookies lub konfigurację przeglądarki.
  • Wypełnienie obowiązków prawnych – w niektórych sytuacjach Administrator może przetwarzać dane osobowe w celu spełnienia ciążących na nim obowiązków wynikających z przepisów prawa, np. przepisów podatkowych i rachunkowych (wystawienie faktury, prowadzenie dokumentacji księgowej) lub obowiązków archiwizacyjnych. Podstawa prawna: obowiązek prawny ciążący na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

Podanie danych osobowych w ramach Serwisu jest co do zasady dobrowolne, jednak brak podania niektórych informacji może uniemożliwić realizację powyższych celów. Na przykład, bez podania adresu e-mail i treści zapytania Administrator nie będzie w stanie udzielić odpowiedzi na przesłane zapytanie, a brak wymaganych danych w formularzu rejestracyjnym może uniemożliwić zapis na warsztaty lub świadczenie danej usługi.

Pliki cookies i technologie śledzące

Serwis wykorzystuje pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) oraz inne podobne technologie śledzące w celu zapewnienia wygodnego korzystania ze stron internetowych i ciągłego ulepszania świadczonych usług. Cookies to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwis internetowy i zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika (komputerze, smartfonie itp.), które mogą być odczytywane przy kolejnych odwiedzinach Serwisu.

W ramach Serwisu stosujemy zarówno cookies własne (umieszczane przez domenę savant.org.pl oraz powiązane domeny) jak i cookies podmiotów trzecich (umieszczane przez zewnętrzne serwisy, z których usług korzystamy). Pliki cookies mogą być sesyjne (przechowywane tylko podczas trwania sesji przeglądarki i usuwane po jej zamknięciu) lub trwałe (przechowywane przez zdefiniowany okres po zakończeniu sesji, chyba że użytkownik sam je wcześniej usunie).

Cele wykorzystania plików cookies w Serwisie:

  • Zapewnienie poprawnego działania Serwisu i jego funkcjonalności – np. utrzymanie sesji użytkownika, przyspieszenie działania strony, zapamiętanie preferencji (takich jak ustawienia języka lub inne ustawienia wybrane przez użytkownika).
  • Zwiększenie bezpieczeństwa korzystania z Serwisu – np. wykrywanie nadużyć w zakresie uwierzytelniania.
  • Analityka internetowa – zbieranie anonimowych danych statystycznych o ruchu na stronie i zachowaniu użytkowników w Serwisie, w celu poprawy działania Serwisu (np. zrozumienia, które podstrony są najczęściej odwiedzane).

W ramach analityki internetowej Serwis może korzystać z narzędzia Google Analytics dostarczanego przez Google LLC z siedzibą w USA. Google Analytics wykorzystuje pliki cookies, które gromadzą informacje na temat korzystania ze strony przez użytkownika, takie jak odwiedzane podstrony, czas spędzony na stronie, rodzaj urządzenia i przeglądarki, a także przybliżona lokalizacja (np. na poziomie miasta). Dane te są przekazywane do Google i przechowywane na serwerach, które mogą znajdować się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (np. w Stanach Zjednoczonych). Uwaga: W ramach tej usługi nie są udostępniane Google bezpośrednio dane pozwalające na identyfikację użytkownika – Administrator korzysta z funkcji anonimizacji adresu IP, a Google przetwarza zebrane informacje w formie zagregowanej, co uniemożliwia identyfikację konkretnych osób. Informacje te służą wyłącznie analizie statystycznej i poprawie funkcjonalności Serwisu.

Pliki cookies wykorzystywane w Serwisie nie służą profilowaniu użytkownika w rozumieniu RODO ani dostarczaniu reklam behawioralnych. Jeśli w przyszłości w Serwisie pojawią się elementy od zewnętrznych dostawców (np. mapy, wtyczki społecznościowe), mogą one również wykorzystywać własne cookies – zalecamy wtedy zapoznanie się z politykami prywatności tych dostawców.

Zarządzanie cookies: Przy pierwszej wizycie w Serwisie możesz wyrazić zgodę na użycie niektórych plików cookies (np. analitycznych) za pomocą wyświetlanego banera. W każdej chwili masz również możliwość zmiany ustawień swojej przeglądarki internetowej dotyczących cookies – możesz zablokować zapisywanie wszystkich lub wybranych plików cookie, usunąć dotychczas zapisane pliki albo włączyć powiadomienia o ich każdorazowym zamieszczaniu. Należy jednak pamiętać, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi niezbędnych cookies (zapewniających np. bezpieczeństwo czy podstawowe funkcje Serwisu) może spowodować nieprawidłowe działanie strony lub brak dostępu do niektórych funkcjonalności.

Udostępnianie danych innym podmiotom

Zebrane dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom wyłącznie w granicach prawem dozwolonych. Administrator może przekazać dane następującym kategoriom odbiorców:

  • Podmioty przetwarzające (usługodawcy) – dane mogą być przekazywane podmiotom, z których usług korzystamy przy prowadzeniu Serwisu i naszej działalności, np. firmie hostingowej obsługującej serwer strony, dostawcom usług IT, firmie obsługującej wysyłkę maili czy dostawcom narzędzi analitycznych (jak Google Analytics). Podmioty te przetwarzają dane na nasze zlecenie, na podstawie zawartych z nami umów powierzenia danych, i tylko w zakresie niezbędnym do wykonania świadczonych dla nas usług.
  • Upoważnieni pracownicy i współpracownicy Administratora – dostęp do danych mogą mieć upoważnieni członkowie naszego zespołu lub współpracownicy (np. psychologowie, terapeuci, personel administracyjny), o ile jest to konieczne w związku z wykonywanymi przez nich zadaniami (np. kontakt z użytkownikiem, realizacja usług terapeutycznych lub szkoleniowych).
  • Organy publiczne – w przypadku prawnego obowiązku lub na żądanie uprawnionych organów (np. sądy, organy ścigania, Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)), Administrator może udostępnić dane osobowe w zakresie wymaganym przez obowiązujące przepisy.

Poza powyższymi przypadkami, dane osobowe nie będą przekazywane ani odsprzedawane jakimkolwiek innym podmiotom trzecim bez wyraźnej zgody osoby, której dane dotyczą. W szczególności Administrator nie udostępnia danych osobowych podmiotom trzecim w celach marketingowych, chyba że użytkownik wyrazi na to odrębną, wyraźną zgodę.

Przekazywanie danych poza EOG

Co do zasady, Administrator stara się przechowywać dane osobowe na terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Jednak korzystanie z niektórych usług zewnętrznych (np. Google Analytics, usługi poczty elektronicznej lub hostingu, gdy dostawca ma siedzibę poza EOG) może wiązać się z przekazaniem danych poza obszar EOG – w szczególności do Stanów Zjednoczonych.

W przypadku przekazywania danych do państwa trzeciego (poza EOG), Administrator zapewnia zastosowanie odpowiednich zabezpieczeń wymaganych przez RODO, takich jak:

  • przekazywanie danych do krajów, w stosunku do których została wydana decyzja stwierdzająca odpowiedni stopień ochrony przez Komisję Europejską;
  • zawieranie standardowych klauzul ochrony danych (Standard Contractual Clauses) zatwierdzonych przez Komisję Europejską z odbiorcami danych spoza EOG, oraz w razie potrzeby zastosowanie dodatkowych środków bezpieczeństwa (np. szyfrowanie danych, pseudonimizacja).

Użytkownik ma prawo uzyskać kopię zastosowanych zabezpieczeń dotyczących transferu danych do państwa trzeciego – w tym celu należy skontaktować się z Administratorem.

Okres przechowywania danych

Dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej, niż jest to konieczne do realizacji celów, dla których zostały zebrane. Okres przechowywania może różnić się w zależności od rodzaju danych i celu przetwarzania:

  • Dane przekazane w ramach formularza kontaktowego (imię, nazwisko, adres e-mail, treść wiadomości itp.) – przechowujemy przez czas potrzebny na udzielenie odpowiedzi i prowadzenie korespondencji w danej sprawie. Po zakończeniu korespondencji dane mogą być archiwizowane przez okres do 1 roku na wypadek konieczności wykazania przebiegu komunikacji lub do momentu odwołania zgody przez użytkownika (jeżeli przetwarzanie opierało się na zgodzie) – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
  • Dane związane z rejestracją i realizacją usług (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – przechowujemy przez okres obowiązywania umowy oraz przez czas niezbędny po jej zakończeniu do rozliczeń, obsługi posprzedażowej oraz zabezpieczenia ewentualnych roszczeń (np. do czasu przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych). Ponadto dokumenty rozliczeniowe (np. faktury) zawierające dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa podatkowego i rachunkowego (np. 5 lat od końca roku podatkowego).
  • Dane zbierane automatycznie przez Serwis (logi systemowe, informacje zbierane przez cookies) – logi serwera mogą być przechowywane przez okres do 12 miesięcy od ich zanotowania (okres ten może ulec wydłużeniu w przypadku, gdy logi są potrzebne do celów bezpieczeństwa lub dochodzenia naruszeń). Dane statystyczne zbierane przez narzędzia analityczne (jak Google Analytics) przechowywane są przez okres zgodny z ustawieniami przyjętymi przez Administratora i dostawcę narzędzia (np. dane na poziomie użytkownika i zdarzenia mogą być przechowywane przez okres 14 miesięcy), przy czym dotyczą one zanonimizowanych informacji niemających charakteru danych osobowych po stronie Administratora.
  • W przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody – dane będą przetwarzane do czasu wycofania tej zgody przez osobę, której dane dotyczą (chyba że zajdzie inna podstawa prawna do dalszego przetwarzania) albo do czasu realizacji celu, na który zgoda została udzielona.

Po upływie wyżej wskazanych okresów dane zostaną usuniete lub zanonimizowane, chyba że dalsze przechowywanie będzie wymagane na podstawie obowiązującego prawa (np. w celu wykonania obowiązku archiwizacyjnego) lub prawnie usprawiedliwionych celów Administratora (np. dochodzenie roszczeń).

Prawa osób, których dane dotyczą

Osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, przysługują następujące prawa:

  • Prawo dostępu do danych – prawo do uzyskania potwierdzenia, czy przetwarzamy Twoje dane osobowe, a jeśli tak, to prawo dostępu do nich oraz otrzymania kopii danych.
  • Prawo sprostowania danych – prawo do żądania poprawienia lub uzupełnienia Twoich danych osobowych, jeśli są nieprawidłowe lub niekompletne.
  • Prawo usunięcia danych – prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. „prawo do bycia zapomnianym”) w sytuacjach przewidzianych w art. 17 RODO, np. gdy dane nie są już potrzebne do celów, dla których zostały zebrane lub gdy zgoda na przetwarzanie została wycofana, a nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania.
  • Prawo ograniczenia przetwarzania – prawo do żądania czasowego lub stałego wstrzymania przetwarzania Twoich danych osobowych (z wyjątkiem ich przechowywania) w określonych przypadkach, np. na czas sprawdzenia prawidłowości danych lub podstaw przetwarzania.
  • Prawo do przenoszenia danych – prawo do otrzymania dostarczonych przez Ciebie danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz prawo zażądania przesłania tych danych innemu administratorowi (o ile jest to technicznie możliwe), jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie Twojej zgody lub umowy i w sposób zautomatyzowany.
  • Prawo sprzeciwu – prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych prowadzonego na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją. W takim przypadku musimy zaprzestać przetwarzania, chyba że wykażemy istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw nadrzędnych wobec Twoich praw, wolności i interesów (np. podstaw do dochodzenia roszczeń).
  • Prawo wycofania zgody – jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie udzielonej zgody, masz prawo w dowolnym momencie wycofać tę zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem.

Aby skorzystać ze swoich praw, możesz skontaktować się z Administratorem (np. drogą mailową na adres podany powyżej). Administrator udzieli odpowiedzi na Twoje żądanie bez zbędnej zwłoki – maksymalnie w terminie 1 miesiąca od otrzymania żądania (termin ten w razie potrzeby może zostać wydłużony o kolejne dwa miesiące, o czym zostaniesz poinformowany).

Ponadto przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego ds. ochrony danych osobowych. W Polsce organem tym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Skarga może zostać złożona w szczególności wtedy, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne obowiązujące przepisy z zakresu ochrony danych.

Bezpieczeństwo danych

Administrator podejmuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby chronić dane osobowe przed ich przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utratą, modyfikacją, nieuprawnionym ujawnieniem lub dostępem. Serwis korzysta z bezpiecznego protokołu szyfrowania komunikacji (SSL/TLS), co oznacza, że dane przekazywane przez formularze są zaszyfrowane. Dostęp do danych osobowych mają wyłącznie upoważnione osoby, które są zobowiązane do zachowania poufności. Regularnie monitorujemy nasze systemy informatyczne w celu wykrycia ewentualnych zagrożeń i stosujemy procedury zapewniające gotowość na wypadek incydentów bezpieczeństwa.

Należy pamiętać, że żaden sposób transmisji danych przez Internet ani żaden system przechowywania danych nie jest w 100% bezpieczny. Niemniej jednak Administrator dokłada wszelkich starań, aby poziom bezpieczeństwa był jak najwyższy i odpowiadał aktualnym standardom ochrony danych.

Postanowienia końcowe

Niniejsza Polityka może być okresowo aktualizowana w celu odzwierciedlenia ewentualnych zmian w funkcjonowaniu Serwisu lub zmian przepisów prawa. Wszelkie istotne zmiany Polityki zostaną opublikowane na tej stronie. Zalecamy regularne przeglądanie postanowień Polityki.

Polityka obowiązuje od 2 czerwca 2025 r. (wersja 1.0). W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących jej postanowień bądź sposobu, w jaki Administrator przetwarza dane osobowe, prosimy o kontakt na adres e-mail biuro@savant.org.pl.

Wakacje

Ładowanie treści…
Wakacje

Formularze zgłoszeniowe

Ładowanie treści…
Formularze zgłoszeniowe

Kontakt

Ładowanie treści…
Kontakt

Cennik

Ładowanie treści…
Cennik

Oferta

Ładowanie treści…
Oferta

Zespół prowadzący TUS

Beata Grotowska

Beata Grotowska

psycholożka, psychoterapetka
psychoterapia dzieci, dorosłych, rodzin, psychoterapia grupowa, konsultacje, szkolenia

email: beata.grotowska@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Psycholożka, psychoterapeutka. Prowadzi psychoterapię dzieci, dorosłych i rodzin. Ukończyła: – 4-letnie całościowe szkolenie Psychoterapia zintegrowana z uwzględnieniem systemowej terapii rodzin oraz pracy z dzieckiem i młodzieżą — akredytowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. – roczne szkolenie z psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. – Wprowadzenie do terapii par skoncentrowanej na emocjach EFT. Dodatkowo szkoliła się m.in. w zakresie: diagnozowania i prowadzenia psychoterapii dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera, ADHD, zaburzeniami lękowymi, depresją, PTSD, niską samooceną, problemami z zachowaniem, zaburzeniami zachowania (u nastolatków), zaburzeniami odżywiania, tikami, OCD Psychopatologii, Racjonalnej Terapii Zachowania, Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, pracy z pacjentami z zaburzeniami preferencji seksualnej, pracy z pacjentami zgłaszającymi myśli samobójcze, stosowania leków w psychiatrii, pracy z dorosłymi pacjentami z diagnozą zespołu Aspergera, pracy z pacjentem z doświadczeniem traumy z dzieciństwa, pracy z pacjentem z poczuciem beznadziei, pracy z pacjentem, który doświadczył wykorzystania seksualnego, pracy z pacjentem ,,zajadającym stres”, pracy z traumą pierwszego typu, wspierania rodziców w procesie terapii dzieci, pokonywania oporu nastolatka, dialogu motywującego, pracy z dzieckiem krzywdzonym, zachowań autoagresywnych u dzieci i młodzieży, zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci, Psychoedukacji dzieci i nastolatków o ASD i ADHD Psychoedukacji dorosłych z ASD i ADHD Skutecznej praca z ASD i ADHD Terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży z ASD i/lub ADHD. Współwystępowania depresji oraz ASD i/lub ADHD. Wybuchów złości i (auto)agresji w ADHD i ASD. Zaburzeń lękowych w ASD i ADHD. Zaburzeń obsesyjno- kompulsyjnych (OCD) oraz ADHD i/lub ASD. Współautorka książki: ,,Codzienność dziecka z zespołem Aspergera okiem rodzica i terapeuty”, wyd. Harmonia, autorka artykułów o problemach dzieci i dorosłych z zespołem Aspergera. Autorka badań nad umysłowością nastolatków z zespołem Aspergera. Członek Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Pasjonatka psychopatologii i neuropsychologii, zwolenniczka indywidualnego podejścia do każdego człowieka i całościowej opieki nad rodziną. W Fundacji SAVANT prowadzi: psychoterapię dzieci, młodzieży, dorosłych, rodzin, treningi umiejętności społecznych, grupy terapeutyczne dla nastolatków, szkolenia dla szkół, warsztaty dla rodziców i kadry pedagogicznej. W wakacje wyjeżdża z dziećmi i młodzieżą na obozy terapeutyczne. Udziela konsultacji dla rodziców, nauczycieli, i innych specjalistów. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

Bogdan Mizerski

Bogdan Mizerski

psycholog, coach, terapeuta
terapia dzieci od 12 r.ż., coaching, konsultacje, szkolenia

email: beata.grotowska@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Psycholog, dyplomowany coach. Ukończył 12-miesięczne szkolenie z terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Ukończył roczne, podyplomowe studia na kierunku Coaching Profesjonalny. Szkolił się m.in. w zakresie: diagnozowania i prowadzenia psychoterapii dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera, ADHD, zaburzeniami lękowymi, depresją, PTSD, niską samooceną, problemami z zachowaniem, zaburzeniami zachowania (u nastolatków), zaburzeniami odżywiania, tikami, OCD oraz wspierania rodziców w procesie terapii dzieci, pokonywania oporu nastolatka, pracy z dzieckiem krzywdzonym, zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci. Założyciel portalu i forum ADHD.org.pl, administrator i ekspert na forach dotyczących zaburzeń neurorozwojowych. Organizator grup wsparcia dla rodziców dzieci z ADHD i innymi trudnościami wychowawczymi, wykładowca szkoleń dla rodziców i opiekunów dzieci z ADHD i zespołem Aspergera oraz zaburzeń pokrewnych. Wieloletni praktyk w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą z ADHD, zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi. Pasjonat nauki i psychologii ewolucyjnej. Autor wielu wypowiedzi w TVP, TVN, Polsat News, TOK FM. Autor badań dotyczących specyficznych umiejętności i predyspozycji nastolatków z ADHD. Informatyk z dużym stażem w budowie aplikacji, administracji systemów informatycznych, systemów operacyjnych i baz danych. W Fundacji SAVANT prowadzi: terapię psychologiczną młodzieży, coaching dla młodzieży i dorosłych, treningi umiejętności społecznych, szkolenia dla szkół, warsztaty dla rodziców i kadry pedagogicznej, udziela konsultacji dla rodziców i nauczycieli. Specjalizuje się w pracy z dziećmi od 10 r.ż., młodzieżą i dorosłymi. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

Monika Czajka

Monika Czajka

psycholożka, trenerka TUS
terapia indywidualna dzieci od 10 r.ż., TUS

email: monika.czajka@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Psycholog, certyfikowany Terapeuta pedagogiczny i TUS Posiada 18-letnie doświadczenie w pracy w placówkach oświatowych, praktyczne umiejętności z zakresu stosowania metod oddziaływania wychowawczego, pracy z rodzicami i nauczycielami. Tytuł magistra psychologii zdobyła na Uniwersytecie Warszawskim na Wydziale Psychologii. Podyplomowo studiowała oligofrenopedagogikę w Akademii Pedagogiki Specjalnej. Dodatkowo szkoliła się w zakresie terapii pedagogicznej, radzenie sobie w sytuacjach trudnych wychowawczo, bezpieczeństwa w internecie, pracy pedagogicznej z uczniami z zespołem Aspergera. Zrealizowała 1 stopień szkolenia TSR. Odbywała liczne staże m.in. w Placówkach zajmujących się terapią osób z zespołem Aspergera. Stosuje niestandardowe rozwiązania i kreatywne sposoby radzenia sobie z trudnościami. Jest urodzoną optymistką. Potrafi rozpoznawać i analizować przyczyny niepowodzeń edukacyjnych. Diagnozuje sytuacje wychowawcze w szkole w celu rozwiązywania trudności wychowawczych i wspierania rozwoju dzieci i młodzieży.

Magdalena Rucińska

Magdalena Rucińska

pedagożka, trenerka TUS
terapia indywidualna dzieci, TUS

email: magdalena.rucinska@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Pedagog specjalny. Surdopedagog. Czynny zawodowo Nauczyciel wychowania przedszkolnego. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego na Uniwersytecie Warszawskim ze specjalizacją Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Absolwentka studiów II stopnia na kierunku Pedagogika Specjalna w specjalności Surdopedagogika z terapią pedagogiczną. Ukończyła szkolenia: „Przygotowanie do pełnienia funkcji wychowawcy w placówkach wypoczynku dzieci i młodzieży”, „Zrozumieć dziecko – Rozwój Przedszkolaka”, „Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole”, „Diagnoza i Terapia Ręki” (I i II stopnia), „Trener umiejętności Społecznych Dzieci i Młodzieży”. Przebyła praktyki pod kątem pracy z dziećmi niesłyszącymi i słabosłyszącymi w Specjalnym Ośrodku Szkolno-wychowawczym w Łodzi. Ukończyła praktykę Terapii pedagogicznej w placówce integracyjnej w Warszawie oraz Trening Umiejętności Społecznych w Fundacji Savant. Doświadczenie zawodowe zdobyła podczas pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Kwalifikacje pogłębiała w Integracyjnych grupach przedszkolnych i pracy jeden na jeden w dziećmi z zespołem Aspergera i w spektrum autyzmu. Związana z Fundacją Savant, gdzie prowadzi zajęcia z Treningu Umiejętności Społecznych dla Dzieci i Młodzieży. Prowadzi również konsultacje dla Rodziców. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji. Prywatnie uwielbia podróżować z plecakiem, czytać oraz spotkać się z przyjaciółmi.

Joanna Trafisz

Joanna Trafisz

psycholożka, psychoterapeutka
psychoterapia dzieci od 4 r.ż., konsultacje rodzicielskie

email: joanna.trafisz@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Psycholog, Psychoterapeutka dziecięca w trakcie szkolenia w 4-letniej Szkole Psychoterapii Dzieci i Młodzieży organizowanej przez Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodek Regeneracja. Absolwentka Psychologii Stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie i studiów podyplomowych z zakresu Wczesnej Interwencji i Wczesnego Wspomagania Rozwoju Małego Dziecka w tym Dziecka z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Doświadczenie zdobywała podczas stażu na Oddziale Dziennym Psychiatrycznym dla Dzieci w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii, w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz pracując jako psycholog w przedszkolach integracyjnych i ogólnodostępnych. Prowadzi indywidualną psychoterapię dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym doświadczających trudności o podłożu emocjonalnym, mierzących się z lękiem, w tym z mutyzmem wybiórczym, doświadczających trudności w relacjach społecznych, dla dzieci ze spektrum autyzmu, z Zespołem Aspergera oraz z ADHD. Pracuje też jako psycholog w warszawskich przedszkolach, gdzie prowadzi konsultacje wychowawcze dla rodziców, wspiera nauczycieli oraz udziela wsparcia psychologicznego dzieciom prowadząc zajęcia indywidualne i Treningi Umiejętności Społecznych. Ukończyła kursy i szkolenia w obszarze wspierania małego dziecka i jego rodziny m.in z zakresu: prowadzenia psychoterapii dzieci przez zabawę, prowadzenia konsultacji i warsztatów wychowawczych dla rodziców, psychoedukacji dzieci i rodziców o ASD i ADHD, prowadzenia terapii ADHD u dzieci, czy doskonalących w pracy z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym. Pracuje terapią przez zabawę czerpiąc z podejścia psychodynamicznego oraz z myślenia systemowego. W Fundacji Savant prowadzi psychoterapię dzieci oraz konsultacje dla rodziców. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji. Pracuje z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Marzena Nowakowska

Marzena Nowakowska

psycholożka, trenerka TUS
terapia indywidualna dzieci od 8 r.ż., TUS, konsultacje rodzicielskie

email: marzena.nowakowska@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Psycholog, Pedagog Absolwentka Psychologii na Uniwersytecie UKSW. Ukończyła studia podyplomowe na Uniwersytecie SWPS o specjalności ,,Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci od 0-6r.ż.”. W Centrum CBT ukończyła półroczny kurs Terapii Poznawczo – Behawioralnej Dzieci i Młodzieży. Ma kwalifikacje pedagogiczne zdobyte na Uczelni Nauk Społecznych. Ukończyła 1 stopień szkolenia z Integracji Sensorycznej SI. Szkoliła się w zakresie terapii dziecka z mutyzmem wybiórczym. Trener Umiejętności Społecznych TUS dla grup wiekowych 4-13 lat. Specjalizuje się w pracy z dziećmi od 4 r.ż. Ma wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi w spektrum autyzmu, które zdobywała między innymi, pracując w przedszkolach terapeutycznych. Prowadzi terapię indywidualną dzieci ze szczególnymi trudnościami w zachowaniu i zaburzeniami lękowymi. Pracuje również w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej gdzie konsultuje, diagnozuje i wydaje opinie na potrzeby zespołów orzekających. W Fundacji SAVANT współprowadzi Treningi Umiejętności Społecznych terapię indywidualne dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i mutyzmem wybiórczym. W trakcie swojej pracy uczestniczy w tworzeniu indywidualnych planów i programów terapeutycznych oraz ich realizacji zarówno indywidualnie, jak i w grupie. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

Karolina Dębowska

Karolina Dębowska

psycholożka, trenerka TUS
terapia indywidualna dzieci, od 6 r.ż. , TUS

email: karolina.debowska@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Psycholog, Trener Umiejętności Społecznych (TUS) Absolwentka Psychologii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim w Lublinie. Ukończyła studia podyplomowe na KUL w zakresie Przygotowania pedagogicznego. Trener Umiejętności Społecznych TUS dla grup wiekowych 8-13 lat. Specjalizuje się w pracy z dziećmi od 3 roku życia. Doświadczenie zdobywała w Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych, placówce opiekuńczo-wychowawczej oraz na oddziale dziennym w Szpitalu Psychiatrycznym. Na co dzień pracuje w ogólnodostępnych przedszkolach. Prowadzi indywidualne i grupowe zajęcia dla dzieci, wspiera nauczycieli przedszkolnych i prowadzi konsultacje dla rodziców. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji

Anna Sak-Gumińska

Anna Sak-Gumińska

psycholożka, terapeutka, trenerka TUS, coach
terapia indywidualna młodzieży od 12 r.ż, coaching, młodzieży i dorosłych, TUS

email: anna.sak-guminska@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Psycholog, Coach, Terapeuta rodzinny. Ukończyła Studia Podyplomowe – Poradnictwo rodzinne i psychologiczno-pedagogiczne (profilaktyka i terapia systemów rodzinnych)/terapeuta rodzinny oraz szkolenia z zakresu coachingu: Coach kryzysowy – Akademia Coachingu Kryzysowego z wykorzystaniem zagadnień psychologii kryzysu i interwencji kryzysowej. Certyfikat honorowany przez Polskie Towarzystwo Psychotraumatologiczne. Life Coach Studia Podyplomowe Collegium Civitas Trenerka i Szkoleniowiec. Trener Umiejętności Społecznych TUS. Specjalizuje się w indywidualnej pracy z nastolatkiem od 12 roku życia, u którego występuje kryzys. Pomaga młodym dorosłym. Pracuje systemowo z rodzicem/rodziną i nastolatkiem. Pociągają ją wyzwania i zmiany. Potrafi odkryć i pokazać mocne strony młodego i dojrzałego człowieka. Razem układa życiowe puzzle, które budują poczucie własnej wartości, świadomość sprawczości i wzmacniają w pogubieniu. Doświadczenie w pracy z Klientami: • Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę • Centrum Praw Kobiet • Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Telefon i czat zaufania Ogólnopolska linia wsparcia psychologicznego dla dzieci i młodzieży w kryzysie psychicznym • Instytut Psychologii Zdrowia PTP • Kryzysowy Telefon Zaufania 116 123 • Ośrodki Pomocy Społecznej w unijnym Projekcie Aktywna Rodzina • Fundacja Dobrze Że Jesteś • Klinika Zaburzeń Odżywiania „Otulenie” W Fundacji SAVANT prowadzi Treningi Umiejętności Społecznych TUS dla nastolatków i terapie indywidualne. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

Martyna Drapała

Martyna Drapała

psycholożka, trenerka TUS
terapia indywidualna dzieci, od 6 r.ż. , TUS

email: martyna.drapala@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Psycholog, Pedagog Absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, gdzie uzyskała tytuł magistra psychologii. Studiowała na Uczelni Nauk Społecznych w Łodzi przygotowanie pedagogiczne. Terapeuta Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Wczesnego Wspomagania Rozwoju małych dzieci ze złożonymi zaburzeniami oraz wsparcia dla ich rodzin na Akademii Pedagogiki Specjalnej. Ukończyła I stopień integracji sensorycznej SI. Ma za sobą certyfikowany kurs wprowadzający do metody Wideotreningu Komunikacji. Ma uprawnienia do Diagnozy intelektu Skalą Inteligencji Stanford-Binet 5, diagnozy dysleksji rozwojowej, dyskalkulii oraz gotowości szkolnej dzieci i młodzieży. Skończyła szkolenie z Treningu Umiejętności Społecznych TUS w Centrum Terapii Autyzmu, terapii ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia: Diagnoza-terapia-masaż w Procentrum. Na co dzień pracuje w Fundacji Savant i w warszawskim przedszkolu. Specjalizuje się i prowadzi: – konsultacje dla rodziców dzieci przedszkolnych z trudnościami rozwojowymi – terapię psychologiczną dzieci – interwencję we wczesnym dzieciństwie, która jest systemem wsparcia i edukacji dla bardzo małych dzieci z opóźnieniami rozwojowymi lub niepełnosprawnością. Udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej i terapeutycznej dzieciom z odroczonym obowiązkiem szkolnym. Swoje doświadczenie pogłębia współpracując z przedszkolami integracyjnymi i ogólnodostępnymi. Ma za sobą działania w Centrum Terapii Dzieci Definitiva w Warszawie oraz w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Płońsku. Autorka Warsztatów dla dzieci w wieku przedszkolnym „Emocje naszymi przyjaciółmi”. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

Olga Stępień

Olga Stępień

psycholożka, diagnostka, trenerka TUS
diagnoza psychologiczna, TUS

email: olga.stepien@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Psycholog, Trener Umiejętności Społecznych TUS, Diagnosta Absolwentka Psychologii o specjalności Psychologia Kliniczna na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Odbyła roczne Studium Terapii Dzieci i Młodzieży w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii. Posiada Certyfikat Trenera Umiejętności Społecznych TUS. Ma uprawnienia diagnostyczne do stosowania: => Skali Inteligencji Stanford-Binet 5 => protokołu obserwacji ADOS-2 oraz specjalistycznej baterii diagnozy zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych SB6/18 oraz tzw. gdańskich baterii testów B7/9, B10/12, B13/15 oraz B16+. Doświadczenie zdobywała prowadząc Grupowe Treningi Umiejętności Społecznych dla dzieci z diagnozą autyzmu, zespołu Aspergera i ADHD, a także prowadząc indywidualne konsultacje psychologicznych w Fundacji Terapeutycznej. Stale pogłębia swoją wiedzę poprzez udział w szkoleniach i konferencjach. Jest w trakcie studiów podyplomowych w kierunku wykształcenia pedagogicznego. Współautorka artykułu naukowego pt. „Styl więzi, empatia i kody moralne jako predyktory postaw względem zachowań seksualnych okresu dzieciństwa” opublikowanego w czasopiśmie Psychologia Rozwojowa. Na co dzień współpracuje z Poradnią Zdrowia Psychicznego, gdzie prowadzi konsultacje z dziećmi od 4 roku życia. Pracuje z dziećmi doświadczającymi trudności w radzeniu sobie z emocjami, stresem, nawiązywaniem i podtrzymywaniem relacji rówieśniczych oraz innymi umiejętnościami społecznymi. W Fundacji SAVANT prowadzi Treningi Umiejętności Społecznych. Diagnozuje pod kątem spektrum autyzmu i ADHD. Do każdego Pacjenta podchodzi indywidualnie, dostosowując metody pracy do jego potrzeb. Dba o to, aby na wizytach każdy czuł się bezpiecznie, a atmosfera była przyjemna. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

Estera Sekuła

Estera Sekuła

pedagożka, trenerka TUS
Trening Umiejętności Społecznych, konsultacje rodzicielskie

email: estera.sekula@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Pedagog, czynny zawodowo nauczyciel wychowania przedszkolnego, Trener TUS Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej ze specjalnością psychopedagogika kreatywności, która daje jej uprawnienia do pracy z dziećmi i młodzieżą na różnych poziomach edukacji. Posiada także, przygotowanie do pracy w zakresie identyfikacji, stymulowania i wspierania zdolności twórczych. W tym roku przygotowuje się do obrony magistra psychologii w ścieżce klinicznej na Uniwersytecie SWPS. Prywatnie uwielbia sztukę, zwłaszcza muzykę, która jest nieodłączną częścią jej życia, bowiem od wczesnych lat dzieciństwa uczęszczała do Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia. Przestrzeń do działań twórczych odnajduje przy współpracy z Fundacją Stacja Badawcza w okresach wakacyjnych prowadząc artystyczne warsztaty. Na co dzień pracuje w Fundacji Savant w roli trenera TUS i w warszawskim przedszkolu językowym.

Katarzyna Rybacka

Katarzyna Rybacka

psycholożka, pedagożka, trenerka TUS
Trening Umiejętności Społecznych

email: katarzyna.rybacka@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Psycholog, Pedagog specjalny. Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego – uzyskany tytuł magistra psychologii (ukończona specjalizacja z psychologii klinicznej dziecka i jego rodziny). Ukończone studia podyplomowe kwalifikacyjne na Uczelni Nauk Społecznych w Łodzi na kierunku Przygotowanie Pedagogiczne oraz Pedagogika specjalna w zakresie edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ukończyła: - Kurs Certyfikacyjny „Trening umiejętności społecznych – efektywne kształtowanie kluczowych umiejętności psychospołecznych oraz życiowych” w Centrum szkoleniowo – terapeutycznym SENS - Kurs Certyfikacyjny „Terapia ręki I i II” w Psychologicznym Centrum Rozwoju w Lublinie, - Szkolenie: Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach – kurs podstawowy. Szkolenie TSR I stopnia w Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. - Kurs Certyfikacyjny „Diagnoza zaburzenia ze spektrum autyzmu przy wykorzystaniu protokołu obserwacji ADOS-2.” Pracowała w szkole podstawowej jako osoba wspomagająca dzieci z różnego rodzaju problemami takimi jak: deficyty w umiejętnościach szkolnych, trudności z kontrolą i regulacją emocji, jak również zaburzenia rozwojowe np. ze spektrum autyzmu. Odbyła staż w Ośrodku Terapeutycznym „Mówi się” przynależnym do Fundacji „Mówi się”. Obecnie pracuję w jednym z podwarszawskich przedszkoli oraz Fundacji Savant. Ma doświadczenie głównie w pracy z dziećmi 3- 12 lat w szczególności z dziećmi z różnego rodzaju zaburzeniami neurorozwojowymi. Interesuje ją tematyka psychologii klinicznej dziecka, diagnoza i pomoc psychologiczna w sferze emocjonalno – społecznej. Stara się regularnie poszerzać i uaktualniać swoją wiedzę w tym zakresie.

Jakub Pęski

Jakub Pęski

psycholog, trener TUS
terapia indywidualna dzieci, od 6 r.ż.

email: jakub.peski@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Psycholog, Trener Umiejętności Społecznych TUS, psychoterapeuta CBT w trakcie szkolenia Absolwent Psychologii ze specjalnością kliniczną na warszawskim Uniwersytecie SWPS. Ukończył następujące certyfikowane kursy: -Treningu Umiejętności Społecznych TUS -kurs pracy z dziećmi i młodzieżą nad stłumioną złością i innymi emocjami -kurs pracy z rodziną, gdzie występuje przemoc między rodzeństwem -kurs pracy z rodziną, w której występuje problem z uzależnieniem u dziecka -kurs terapii z osobą uzależnioną -ogólny kurs pracy z pacjentem Doświadczenie zdobywał w Fundacji Terapeutycznej oraz w Ośrodku Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej Dla Dzieci i Młodzieży. Wiedzę i umiejętności nabywa biorąc udział w kursach i szkoleniach. Prywatnie pasjonat wędkarstwa, sportu, seriali, szachów oraz gier komputerowych i szeroko pojętego świata internetu. W Fundacji Savant prowadzi terapię dzieci i młodzieży od 8 do 21 roku życia. Odznacza się indywidualnym podejściem, dużą kreatywnością, empatią oraz zrozumieniem. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

Zofia Bychowska

Zofia Bychowska

psycholożka, trenerka TUS
Trening Umiejętności Społecznych, diagnozy

email: zofia.bychowska@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Psycholożka, Trenerka Umiejętności Społecznych (TUS) Absolwentka Psychologii o specjalności Psychologia Kliniczna na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Trenerka Umiejętności Społecznych TUS dla grup wiekowych 7-13 lat. Doświadczenie zdobywała jako wychowawczyni na koloniach dla dzieci w wieku 8-15 lat, w tym na specjalistycznych turnusach terapeutycznych. Praktyki odbywała w Stowarzyszeniu Terapeutów, gdzie zajmowała się wsparciem dorosłych osób ze spektrum autyzmu. Odbyła praktyki w Poradni Zdrowia Psychicznego Harmonia Grupy Luxmed, zajmując się diagnozą i postępowaniem z osobami transpłciowymi i niebinarnymi. Ukończyła także Letnią Szkołę Trenerów Zdrowia Psychicznego, organizowaną we współpracy z Instytutem Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Obecnie jest w trakcie studiów podyplomowych z przygotowania pedagogicznego i planuje podjąć studia podyplomowe z zakresu diagnozy psychologicznej, by poszerzać swoje kompetencje w tym zakresie. Interesuje ją tematyka diagnozy zaburzeń neurorozwojowych, szczególnie wśród osób dorosłych, kobiet i dziewcząt. W wolnym czasie fanka kuchni azjatyckiej, robótek ręcznych oraz gier wszelkiego rodzaju. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

Helena Gauza

Helena Gauza

psycholożka, trenerka TUS
Trening Umiejętności Społecznych

email: helena.gauza@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Absolwentka Psychologii na Uniwersytecie Warszawski ze specjalnością Psychologia kliniczna dziecka i rodziny. W trakcie studiów podyplomowych z przygotowania pedagogicznego. Doświadczenie zdobywała w fundacjach jako asystentka na treningach umiejętności społecznych, prowadząc warsztaty psychoedukacyjne zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców oraz prowadząc obserwacje psychologiczne w Ośrodku Terapeutycznym Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła certyfikowane szkolenia: - trenera TUS (Fundacja Savant), - I poziom Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (CTSR) - kurs interwencji kryzysowej (ITPB), - dodatkowo brała udział w wielu szkoleniach z zakresu pracy z dziećmi i ich rodzinami. Obecnie współpracuje z placówką opiekuńczo-wychowawczą oraz Towarzystwem Przyjaciół Dzieci. Prowadzi indywidualne i grupowe zajęcia dla młodzieży, wspiera opiekunów i wychowawców oraz prowadzi konsultacje psychologiczne podczas warsztatów terapii zajęciowej dla osób z niepełnosprawnościami. W pracy najważniejsza jest dla niej relacja z klientem. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji. Prywatnie miłośniczka muzyki, koncertów, włoskiego jedzenia i morza.

Mateusz Kuśmider

Mateusz Kuśmider

psycholog, trener TUS
Trening Umiejętności Społecznych

email: mateusz.kusmider@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Psycholog, Trener Umiejętności Społecznych (TUS) Absolwent Psychologii Klinicznej na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, obecnie student filozofii na Uniwersytecie Warszawskim. Swoją wiedzę i doświadczenie zdobywał uczestnicząc w szkoleniach i kursach: -certyfikowane szkolenie na Trenera Umiejętności Społecznych (TUS) -Nabywanie psychodynamicznych umiejętności leczenia zaburzeń psychicznych i zachowania -Filmoterapia – psychoedukacyjna i rozwojowa praca z filmem w praktyce -Język angielski w zastosowaniu zawodowym w obszarze psychologii (poziom średniozaawansowany) Od dwóch lat pracuje w Fundacji Savant, gdzie prowadzi treningi umiejętności społecznych. W swojej pracy wykazuje się kreatywnością oraz umiejętnością dostosowywania metod do indywidualnych potrzeb uczestników, co pozwala mu efektywnie wspierać ich rozwój społeczny i emocjonalny. Prywatnie pasjonat szachów, filozofii, psychoanalizy, muzyki oraz kinematografii.

Zapisz się na TUS

Za pomocą tych formularzy możesz zapisać dziecko na zajęcia terapeutyczne TUS w Warszawie

Zajęcia prowadzimy na Mokotowie (okolice stacji metra Służew) i na Bielanach (blisko stacji Stare Bielany).

Zapisz się: Trening Umiejętności Społecznych – Mokotów

Zapisz się: Trening Umiejętności Społecznych – Bielany

Zapraszamy!